Stryhns AS leverer et flot resultat for 2017

Image

Roskilde den 31. maj 2018

På linje med de seneste 5 år kan Stryhns AS igen fremlægge et resultat, der viser fremgang på alle nøgletal for den organiske del af forretningen. Som det fremgår af de officielle regnskabstal for 2017, er både omsætning og bruttoresultat øget i forhold til sidste års resultat samt positivt påvirket af købet af K-Salat, som Stryhns overtog pr. 1. december 2017. Stryhns AS fastholder dermed samlet set deres stærke position i et marked, som det seneste år har oplevet en mindre tilbagegang.

Stryhns AS’ samlede forretning, der består af Stryhn’s leverpostej, Graasten Salater, Jensens Køkken og Langelænder Pølser er gået en anelse frem i et marked, der er meget konkurrencepræget og samlet set for 2017 har oplevet en mindre tilbagegang. I slutningen af 2017 blev K-Salat opkøbt som supplement til Stryhns AS’ salat-forretning.

’I ledelsen er vi tilfredse med, at vi igen i år kan fremlægge et resultat for kerneforretningen, hvor vi har fremgang på alle nøgletal. Og det sker ovenikøbet i et marked, der har oplevet en mindre tilbagegang. At vi igen i år er lykkedes med både at udvide og effektivisere forretningen skyldes vores stærke fokus på produktudvikling, evne til at optimere vores processer samt et team af meget dedikerede medarbejdere’. Adm. direktør i Stryhns AS, Kristian Kornerup Jensen

Med købet af K-Salat foretog Stryhns i 2017 endnu en udvidelse af forretningen, som sikrer virksomheden en stærkere position inden for pålægssalater, saucer, remoulade og dressinger, som er nogle af de markeder, der er i vækst.

Opkøbet har en positiv effekt på omsætningen og bruttoresultatet for 2017, mens resultat før finansielle poster og årets resultat påvirkes negativt. Det skyldes engangsudgifter afholdt i forbindelse med købet af K-Salat samt stigning i afskrivninger på immaterielle anlægsaktiver, som også er forbundet med købet af K-Salat.

’Købet af K-Salat er et utroligt godt supplement til vores eksisterende salat-forretning, som vi har haft succes med at udvikle de seneste år, og vi har store forventninger til 2018 med endnu et stærkt brand i vores portefølje’.

Adm. direktør i Stryhns AS, Kristian Kornerup Jensen

Med en række vellykkede opkøb bag sig de seneste år og med den fulde effekt at opkøbet af K-Salat i slutningen af 2017 samt et stærkt fokus på organisk vækst, har ledelsen i Stryhns AS forventninger om at styrke sin markedsposition og dermed kunne levere yderligere vækst både på omsætning og resultat for 2018.

Om Stryhns AS
Stryhns AS er i dag et mærkevarehus for mærkerne Stryhn’s Leverpostej, Graasten Salater, K-Salat, Jensens Køkken og Langelænder Pølser, som er resultatet af en række succesfulde opkøb. Virksomheden omsatte i 2017 for 695 mio. kr. indenfor dagligvare og foodservice sektoren og har ca. 400 medarbejdere fordelt på fem lokationer i Danmark.

Stryhns AS er aktivt medlem af DI Fødevarer og Mærkevareleverandørerne (MLDK) og er en del af den familieejet norske koncern Agra, der har aktiviteter i Norge, Sverige og Danmark.

Stryhns årsregnskab for 2013-2017 i nøgletal:

For yderligere information:

Kristian Kornerup Jensen
Adm. direktør, Stryhns
+45 22 70 49 02

Maria Sennels
Pressekontakt
+45 2146 00 77


Del denne artikel