Den 25. marts skifter Stryhns navn til Stryhns Gruppen og får i den forbindelse også et nyt logo, som i langt højere grad end tidligere viser, at Stryhns Gruppen er en fælles virksomhed og et samlet mærkevarehus med nogle af Danmarks stærkeste fødevaremærker i porteføljen.
Hvem er Stryhns Gruppen
Fortællingen om Stryhns Gruppen tager sin begyndelse i 1941, hvor Henry Stryhn tog springet fra salgschauffør i Kødbyen til et liv som selvstændig iværksætter og entreprenør. Bevæbnet med sit handelstalent, en jernvilje og en varecykel der kunne lastes med 350 kg. leverpostej, fik han opdyrket en driftig forretning, der gjorde navnet Stryhns til indbegrebet af god leverpostej.
Meget er sket siden Henry Stryhn begav sig afsted på budcyklen med leverpostej til de københavnske slagtere, men samme gejst og initiativrigdom løber i vores DNA og kendetegner os fortsat, både som samlet virksomhed såvel som på de enkelte mærker.
Langelænder Pølser, Graasten Salater, Jensens Køkken, K-Salat og Royal er blevet en del af Stryhns-familien med stærke brands og nye forretningsben, og virksomheden er gået fra at være forankret i Roskilde til at være en landsdækkende og fremadsynet virksomhed med stærke nordiske bånd.
Derfor er vikingen i det nye logo selvfølgelig også flankeret af to vikingevenner bevæbnet med henholdsvis kniv og ske, der understreger, at Stryhns Gruppen er i markedet for skandinaviske fødevarer, og at noget så ufarligt som bestik tjener som våben, når man går på togt og erobrer nye markeder, der styrker Stryhns Gruppens samlede brand.
”Vores nye navn og logo afspejler, at vi er meget mere end leverpostej. Dertil er det en identitet, der favner alle vores fabrikker, mærker og medarbejdere – og viser, at vi i dag er en gruppe af ildsjæle, som alle repræsenterer en række stærke mærkevarer og sammen arbejder hårdt på at få dem ud på middagsbordene”, udtaler administrerende direktør i Stryhns Gruppen Kristian Kornerup Jensen.
Stryhns Gruppens nye logo og gruppeidentitet er udviklet i et samarbejde mellem det kreative bureau Envision og en intern arbejdsgruppe i Stryhns Gruppen. Envision er en mangeårig samarbejdspartner og har bl.a. udarbejdet kampagner for Graasten Salater og Stryhn’s Leverpostej.
Officiel udrulning d. 25. marts 2021
Den officielle udrulning af Stryhns Gruppens nye navn og logo sker d. 25. marts, hvor blandt andet hjemmesider, virksomhedens officielle LinkedIn-profil og andre eksterne platforme vil blive opdateret med den nye visuelle identitet.
Stryhns Gruppens nye logo kan downloades i høj opløsning fra Stryhns Gruppens presserum her…