Dennis Roed

Kamilla Matzen, 31 år, produktchef for Langelænder

Dennis Roed, markedschef i Stryhns Gruppen

‘Det fede ved at arbejde hos Stryhns er de mange spændende produkter, der giver værdi for vores kunder og forbrugere’Dennis Roed
Tilbage til oversigt

Talent 100

Dennis blev i april 2017 udnævnt til talent 100, hvor der i forbindelse med udnævnelsen blandt andet blev sagt følgende:

`Rent professionelt er Dennis Roed i en alder af kun 31 år allerede blevet forfremmet tre gange. Og ifølge hans chef, salgsdirektør i Stryhns Martin Sand, er Dennis da også et helt unikt talent, som mærkbart har forbedret virksomhedens forhold til kunderne.´

Læs hele udnævnelsen til talent 100 her: https://www.berlingske.dk/karriere/dennis-falk-veggerby-roed

’Det er vores forbrugere, der bestemmer om det går godt for os’

Som markedschef leder jeg et team af syv meget erfarne medarbejdere, og min vigtigste ledelsesopgave er, at vi som team får succes sammen. Det gør jeg blandt andet ved at tage mig af alle de mere internt rettede opgaver, så de fire Business Unit Managers i teamet kan bruge deres tid hos kunderne, der hvor de er bedst. Sammen med mit team har jeg det overordnede ansvar for vores salg til alle detailkunder i hele Danmark, som udgør en meget stor del af vores omsætning.

Tæt samarbejde med marketing og fabrikkerne
Det fede ved at arbejde med salg er, at opstille mål og nå dem sammen med medarbejderne og i tæt samarbejde med kollegaer i marketing og på fabrikkerne. Selvfølgelig er det kunderne og i sidste ende forbrugerne, der bestemmer om det går godt. Vi holder månedsmøder, hvor salg, marketing og fabriksledelsen deltager, og vi har et vækstforum, hvor marketing præsenterer deres innovationsoplæg og idéer overfor ledelsen.
Når vi gennemfører salgskampagner, gør vi det altid i tæt samarbejde med fabrikkerne, så vi sikrer, at vi kan styre kampagnen godt igennem. Det stiller nemlig høje krav til fødevarernes holdbarhed.

Et stort ansvar som leder
Som leder har jeg et stort ansvar og er tæt på beslutninger, hvilket jeg trives utroligt godt med. Jeg ved, at det arbejde, jeg udfører, har en betydning for virksomheden. Det gør en stor forskel for mig. Som leder er jeg opmærksom på, at det er mig, der udstikker klare rammer, og så er det op til afdelingen og medarbejderne at arbejde inden for de rammer. For mig er motivation vigtigt, og derfor gør jeg alt, hvad jeg kan som leder for, at mine medarbejdere også føler sig motiverede og kan realisere deres potentiale. Det gør jeg blandt andet ved at skabe en god stemning og sikre, at vi arbejder mod samme mål.

Om Dennis

Dennis er Cand.merc. EMF (Økonomisk Markedsføring), bor i Brøndby og har en søn og en datter.

Dennis’ karriererejse hos Stryhns Gruppen

December 2017: Udnævnt til markedschef med ansvar for et team på syv medarbejdere.

April 2017: Indstillet og udnævnt til Talent 100 af Berlingske Karriere

Marts 2017: Udnævnt til Business Unit Manager med ansvar for nogle af koncernens største kunder, der samlet udgør en stor del af dagligvarehandlen i Danmark. Et ansvar, som oftest bliver givet til medarbejdere med væsentlig mere erfaring.

Januar 2015: Udnævnt til Key Account Manager med ansvar for en række af Stryhns Gruppens største kunder.

September 2013: Ansat som salgskoordinator og startede i en karrierestilling hos Stryhns Gruppen, hvor han hurtigt fik løftet stillingen til et niveau, hvor han blev et uundværlig omdrejningspunkt for mange af salgsteamets salgsaktiviteter.

Udvalgt til at deltage i Agra Nordic Leadership Academy for ledertalenter. Gennemført Stryhns Key Account Management uddannelse med fokus på kompetenceudvikling, strategisk salg og profitabel kundeudvikling.