I Stryhn’s nye julefilm sætter et usædvanligt jule-soundtrack fokus på kampen om opmærksomheden i vores hverdagsliv, hvor tablets og smartphones stjæler fokus og lokker med hurtig underholdning – og samtidig minder den os om, at leverpostejen ikke kun er nem og velsmagende, men også en uundværlig redningsplanke, når det planlagte måltid ikke altid falder i god jord.
Det er en historie, der kan fortælles på mange måder, og for at skille sig ud fra reklameblokkens traditionelle hverdagsfortællinger har Stryhn’s Marketingafdeling altså valgt et temmelig anderledes lydspor, som nok skal få folk til at løfte blikket fra telefonen et øjeblik:
– Vi skal ikke kun kæmpe om opmærksomheden i reklameblokken, men lige så meget om opmærksomheden ude i hjemmene, hvor tablets og smartphones er blevet first-screen, og TV er blevet hensat til anden- eller tredjepladsen, fortæller Lars Bo Christiansen, marketingdirektør i Stryhn’s.
Reklamefilmen er udarbejdet af reklamebureauet Anew, som har dramatiseret visionen om Stryhn’s Leverpostej som en uundværlig del af danskernes hverdag:
– De fleste danskere har et nært forhold til Stryhn’s, og som markedsledere vil vi konstant tilføre vitalitet til en fødevarekategori, der hurtigt bliver lidt glemt i takt med at udbuddet af alternativer stiger. Denne vitalitet skal afspejles i kommunikationen, og det føler vi er lykkedes med denne fortælleform, fortæller Lars Bo Christiansen.