Innovation er en integreret del af mit daglige arbejde

Kamilla Matzen, 31 år, produktchef for Langelænder

Kamilla Matzen, 31 år, produktchef for Langelænder

Det fedeste ved mit job er, at jeg er med hele vejen, fra første tanke til produktet ligger i disken. Det er en unik rejse, som jeg ikke tror er muligt at være en del af ret mange andre steder.Kamilla Matzen
Tilbage til oversigt

’Produkterne er mit hjertebarn, jeg vil kun det bedste for dem’.

I jobbet som produktchef har jeg det taktiske og strategiske ansvar for udvikling af produktporteføljen og brandet. Jeg han ansvar for at udarbejde marketingplaner, som er guideline for året i forhold til produkter, der skal arbejdes med, produkter der skal udvikles, have ny emballage, nye etiketter og produkter hvor smagen måske skal justeres.

Tæt samarbejde med salg, fabrik og kunderne
Jeg har et tæt samarbejde med mine kolleger i salgsafdelingen og med vores kunder, som ofte involveres i udvikling af nye produkter. Fabrikken på Langeland besøger jeg en gang om måneden for at sikre, at de ideer, der udvikles i marketing, kan lade sig gøre og fungere for fabrikken. Der er i det hele taget en stor gensidig forståelse for hinandens arbejde og for, at vi hjælper hinanden bedst muligt.

Innovation er en integreret del af arbejdet
Noget af det jeg virkelig holder af som produktchef er, at jeg bruger en del tid på at udvikle, tænke nyt, se frem i tiden og følge tendenserne. Når vi udvikler nyt, sker det i workshops, hvor vi på baggrund af analyser, markedstal og indsigt fra samarbejdspartnere og bureauer arbejder med at se frem i tiden i forhold til hvilke tendenser, vi ser i markedet og i forhold til vores produkter. På hvert brand er der en produktudvikler, som vi produktchefer arbejder tæt sammen med. Som produktchef på Langelænder kan jeg selv komme med ideer til fx indpakningen, nye smage osv. Vi udvikler hvert år en række nye smagsvarianter.

En dynamisk virksomhed
Stryhns er en dynamisk virksomhed, hvor vi afprøver produkter, og vi er ikke bange for at lukke et produkt ned, hvis det ikke kan sælges. Det lærer vi af. Vi er i tæt kontakt med markedet, vores kunder og i sidste ende forbrugerne. I år har vi fx lanceret en ny Premium pølse og en Juicy Pepper.

Om Kamilla

Kamilla er cand.merc. i økonomi og markedsføring, bor i Roskilde med sin kæreste, har en datter på 3 år og pt. på barsel med en nyfødt datter.

Kamillas karriere hos Stryhns
November, 2015: startede som nyuddannet i en stilling som koordinator i marketingafdelingen, som var et barselsvikariat. Hun havde netop afsluttet sin første barsel. Derefter var hun en del af Graasten teamet i marketingafdelingen og deltog i første del af integrationen af Jensens Køkken.

November, 2016: blev fastansat som Executive assistent for CEO, som gav en række udviklingsmuligheder, et bredt indblik i og viden om hele værdikæden og alle afdelinger. I jobbet havde hun et tæt samarbejde med hele ledergruppen og fik en forståelse for vigtigheden af samarbejde på tværs af organisationen. Kamilla var i denne stilling beskæftiget med opkøbet af K-Salat.

Januar, 2018: fik tilbudt stilling som Produktchef, et naturligt næste skridt i karriereudviklingen.

Har deltaget i lederprogrammet ’Lede gennem indflydelse’ og uddannelsen om brandbuilding på Stryhns nordiske akademi Agra Academy.

Har været projektleder for Stryhns’ Innovationsboard, der har til opgave at udvælge og indstille de bedste tiltag inden for innovation, forbedringer og lanceringer, der bliver kåret til en årlig fejring.

`Jeg drømmer om, at mit næste skridt i karrieren er at blive marketingchef.´